مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 06:352021-06-05اقتصادي

افشای پشت پرده گرانی دوباره مرغ/ آیا دولت سیزدهم بار گرانی به دوش می کشد؟


برخی مسئولان آمارهای اشتباه از تولید جوجه یکروزه ارائه می کنند، اما حداقل 30 میلیون قطعه کمتر از نیاز تولید شده و منافذی در بازارگاه و قبل از آن وجود دارد که نهاده از بازار آزاد سر در می آورد و رانت هایی که تخم مرغ نطفه دار به دست تولید کننده واقعی نمی رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت مرغ و تخم مرغ دوباره در بازار گران شد، هر کیلو مرغ از  24900 تومان به 35000 تومان افزایش یافته است و گفته می شود، اگر با این فرمان پیش رود تا سه ماه آینده قیمت این دو کالا که غذای فقرا است، به مرز فاجعه می رسد و بار سنگینی را روی دوش دولت سیزدهم خواهد گذاشت.

درباره همه این موضوعات از دلایل گرانی مرغ گرفته تا واردات اخیر تخم مرغ نطفه دار و مشکلاتی که تولید کنندگان در تامین نهاده دارند با پرویز فروغی دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت و گویی کردیم.

وی از کافی نبودن واردات تخم مرغ نطفه دار در عین حال از رانتی که در آن وجود دارد، گفت.

همچنین از دست های پشت پرده ای که مرغ زنده را 17100 تومان از مرغدار می گیرند، اما به قیمت 35 هزار تومان در بازار می فروشند و نیز از منافذی که در بازارگاه و قبل از بازارگاه در خوراک دام وارداتی دارد که باعث شکل گیری بازار سیاه نهاده شده است، سخن گفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای پشت پرده گرانی دوباره مرغ/ آیا دولت سیزدهم بار گرانی به دوش می کشد؟

افشای پشت پرده گرانی دوباره مرغ/ آیا دولت سیزدهم بار گرانی به دوش می کشد؟