مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 06:252021-06-05اقتصادي

روند کاهشی تنوع زیستی در زاگرس/ زنگ خطر انقراض گونه ها به صدا درآمده است


متاسفانه طی دهه های اخیر و در نتیجه تغییرات جمعیت، نظام های اقتصادی و اجتماعی و کاهش روش های مدیریت و کاربری سنتی زمین، در اثر توسعه ناپایدار و نامتوازن، - خبرگزاری فارس لرستان، تنوع زیستی از سه مفهوم مرتبط به هم تنوع ژن، تنوع گونه و تنوع بوم (اکوسیستم) تشکیل شده و تنوع زیستی گوناگونی حیات است.

  همچنین می توان گفت که تنوع زیستی مجموعه ای از موجودات زنده به شکل های گوناگون است و عملاً توانایی انواع گونه ها را در برابر ناسازگاری های محیط طبیعی افزایش می دهد.

به عبارت دیگر، تمام این گونه های کوچک و بزرگ دارای یک وظیفه بسیار بزرگ هستند و ترکیب عملکرد این گونه ها در مجموع، باعث افزایش توانایی اکوسیستم و افزایش مقاومت در برابر انواع مختلف صدمات و خسارات احتمالی، همچنین بهبود و بازسازی خسارات وارده می شوند.

  بنابراین تنوع زیستی برای انسان بسیار مهم است زیرا تنوع و افزایش گونه های گیاهی به معنی افزایش محصولات غذایی برای انسان و تنوع و افزایش گونه های جانوری به معنی پایدار بودن محیط زیست در جهت تعادل طبیعت است.

متاسفانه طی دهه های اخیر و در نتیجه تغییرات جمعیت، نظام های اقتصادی و اجتماعی و کاهش روش های مدیریت و کاربری سنتی زمین، در اثر توسعه ناپایدار و نامتوازن، تنوع زیستی زاگرس، در مناطق حفاظت شده و محیط های پیرامونی، رو به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند کاهشی تنوع زیستی در زاگرس/ زنگ خطر انقراض گونه ها به صدا درآمده است

روند کاهشی تنوع زیستی در زاگرس/ زنگ خطر انقراض گونه ها به صدا درآمده است