مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 05:352021-06-05سياسي

نقش کتابفروشان در حوزه فرهنگ/ چرخ دنده های حوزه کتاب هماهنگ کار کنند


یکی از چرخه های مهم حوزه فرهنگ مساله کتاب و کتابخوانی است و نقش کتابفروشان به عنوان کسانی که در این چرخه فعالیت نهایی را دارند اهمیت زیادی دارد.

- حجت الاسلام مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، درباره طرح های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) با اشاره به لزوم حمایت از اهالی نشر به خصوص کتابفروشی ها گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی و اهمیتی که طرح ها فصلی فروش کتاب در ترویج فرهنگ مطالعه دارد، موضوعی نیست که به سادگی از کنار آن بگذریم و مسئولان و سیاستگذاران باید در استمرار آن پیگیر باشند.

وی افزود: هر طرحی که به رونق حوزه نشر کمک کند مفید است؛ اگر جامعه ما هر چه بیشتر با کتاب و کتابخوانی آشنا شود و انس بیشتری با آن پیدا کند، بسیاری از مشکلات و معضلاتی که جامعه در بخش های مختلف گرفتار آن است کاهش پیدا خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه بسیاری از معضلات امروز جامعه ما در فرهنگ و رویکردهای فرهنگی ما است، عنوان کرد: در برخی مواقع به آموزه های خود خوب توجه نمی کنیم، یا آن ها را به کار نمی گیریم، این امر موجب می شود یکسری مشکلات در جامعه شکل گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش کتابفروشان در حوزه فرهنگ/ چرخ دنده های حوزه کتاب هماهنگ کار کنند

نقش کتابفروشان در حوزه فرهنگ/ چرخ دنده های حوزه کتاب هماهنگ کار کنند