مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 03:052021-06-04سياسي

مجازات فرزندکشی تشدید می شود اما افزایش نمی یابد!


در مقدمه توجیهی این لایحه افزایش بازدارندگی مجازات تعزیری قتل عمد در مواردی که مرتکب به هر دلیل قصاص نمی شود دلیل اصلی این لایحه اصلاحی اعلام شده است.

- در مقدمه توجیهی لایحه رومینا افزایش بازدارندگی مجازات تعزیری فرزندکشی دلیل اصلی این لایحه اصلاحی اعلام شده است اما نکته عجیب این است که حداکثر مجازات پیش بینی شده در لایحه اصلاحی با مجازات پیشین هیچ تفاوتی نکرده است! به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اولین روز خرداد 1398؛ خبری هولناک تیتر یک رسانه های کشور را اشغال کرده است.

کاربران شبکه های اجتماعی با هیجان و عصبانیتی بسیار درباره حادثه پیش آمده اظهارنظر می کنند و هر ساعت تحلیل های حقوقی و اجتماعی جدیدی درباره ابعاد این حادثه منتشر می شد.

رومینا اشرفی، نوجوان 14 ساله تالشی توسط پدرش به وسیله داس به قتل رسید.

اگرچه طبیعی بود که حادثه تلخ رومینا مانند هر حادثه مشابه دیگری احساسات عمومی را جریحه دار کند اما یک موضوع این حادثه را از سایر حوادث جنایی متمایز کرد و سبب شروع یک جریان مطالبه عمومی توسط مردم شد.

همانطور که همه می دانیم بنابر قانون مجازات اسلامی مجازات قتل عمد قصاص نفس است اما ماده 301 همین قانون تصریح می کند: قصاص در صورتی ثابت می شود که مرتکب، پدر یا از اجداد پدری مجنیٌ علیه نباشد یعنی اگر قاتل پدر و مقتول فرزند وی باشد، پدر قصاص ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات فرزندکشی تشدید می شود اما افزایش نمی یابد!

مجازات فرزندکشی تشدید می شود اما افزایش نمی یابد!