مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 خرداد 1400 ساعت 04:102021-06-04سياسي

خاتمی: رای دادن ، رأی آری به جمهوری اسلامی است


یکی از ابعاد مهم گفتمان امام خمینی(ره) مردم سالاری دینی است و امام راحل این گفتمان را احیا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید احمد خاتمی پنجشنبه شب در حرم مطهر رضوی افزود: تهذیب، تزکیه، گفتمان عدالت و مبارزه با فساد و گفتمان مردم سالاری دینی را امام خمینی(ره) به صحنه آورد.

وی ادامه داد: در آستانه پیروزی انقلاب 2 ایده بر کل جهان حکومت می کرد یکی ایده لیبرال دموکراسی غرب بود که بخش بزرگی از اروپا و آمریکا را تحت پوشش خود داشت و دومین ایده، ایده سوسیال دموکراسی شرق بود که شوروی سابق و برخی از کشورهای دیگر از این ایده تبعیت می کردند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امام راحل عظیم الشان ما در این میان ایده سوم را مطرح کردند چرا که مردم سالاری دینی در دنیا نبود و امام آن را به صحنه آوردند.

خاتمی افزود: مردم سالاری دینی یعنی آن که چهارچوب، دین است و قانون، قانون دینی است و بعد از آن هم در عصر غیبت حضرت ولی عصر این چارچوب دین است و این مهندسی دین در عرصه حکومت است و احدی حق تخطی از احکام دین را ندارد.

وی ادامه داد: مردم سالاری دینی یعنی سلطه مردم بر سرنوشتشان در چارچوب دین چیزی که در لیبرال دموکراسی غرب و سوسیال دموکراسی شرق نبود عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان کف صلاحیت ها را تشخیص می دهد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاتمی: رای دادن ، رأی آری به جمهوری اسلامی است

خاتمی: رای دادن ، رأی آری به جمهوری اسلامی است