مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 خرداد 1400 ساعت 03:502021-06-04حوادث

خراسان شمالی/11 بچه شغال به طبیعت بازگشتند


پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر وجود 11 توله شغال یک اکیپ از یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در محل حضور یافته و نسبت به زندگیری شغال ها اقدام کردند.

- مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: 11 قلاده توله یک شغال ماده در یکی از باغات متروکه شهر جاجرم شناسایی و پس از نمونه گیری در طبیعت رها سازی شدند.

احمد صفرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : زادآوری این تعداد توله ( 11) در یک شکم از گونه های جانوری شغال یک اتفاق نادر محسوب می شود که در شهرستان جاجرم مشاهده و به ثبت رسید.

وی اضافه کرد : میانگین تولد توله از یک شغال ماده ،تاکنون به طور معمول بین سه تا 6 قلاده بود.

رییس محیط زیست شهرستان جاجرم اظهارداشت : شغال ها از گونه های همه چیز خوار در طبعیت معروفند که بیشتر برای دسترسی آسان به غذا به خصوص در هنگام زادآوری به مناطق سکونتگاهی شهر و روستا پناه می برند و این شغال ماده نیز این فرزندان خود را در داخل یکی از باغات متروکه به دنیا آورد.

وی گفت: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر وجود 11 توله شغال یک اکیپ از یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در محل حضور یافته و نسبت به زندگیری شغال ها اقدام کردند.

صفرزاده اظهار داشت: توله ها در روز زنده گیری و سپس برای نگهداری و نمونه گیری به بانک ژن محیط زیست منتقل شدند و پس از نمونه گیری از این توله ها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی/11 بچه شغال به طبیعت بازگشتند

خراسان شمالی/11 بچه شغال به طبیعت بازگشتند