مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 خرداد 1400 ساعت 05:452021-06-03سياسي

بازداشت برخی مقامات قرقیزستان از نگاه تحلیلگران سیاسی


کارشناسان سیاسی قرقیز با اشاره به بازداشت برخی مقامات این کشور عنوان کردند: مبارزه با فساد باید در کشور نهادینه شود زیرا مقامات مفسد باعث تضعیف قرقیزستان شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، طی چند روز گذشته برخی از مقامات سابق قرقیزستان به جرم فساد و اختلاس در پروژه های مختلف این کشور بازداشت شده اند در این زمینه تحلیلگران علوم  سیاسی و سیاستمداران قرقیزستان نظر خود را در این زمینه عنوان کرده اند.

ژامین حکیم علی اف تحلیلگر سیاسی قرقیز، در مورد دستگیری مقامات این کشور معتقد است که رییس جمهور بدون تعصب شروع به بازداشت افرادی کرد که آنها درصدد ایجاد یک توطئه علیه دولت بودند.

وی معتقد است بازداشت تعدادی از مقامات عالی رتبه و سیاستمداران به ظن فساد در اجرای پروژه معدن طلای کومتار گویای این است که مقامات سابق دخیل در این پروژه گویای این معدن را ملک شخصی خود می دانستند.

وی که سابقه نمایندگی پارلمان را نیز دارد، ادامه داد:  از رؤسای جمهور، رؤسای پارلمان، نخست وزیران و وزرای مختلف در پرونده های فساد اداری کومتار نقش داشتند، این واقعیت که پروژه کومتار در اصل کشور را به سمت بردگی برد، آشکار شد.

وی افزود: رسوایی ها و تنش ها و سایر پدیده های منفی فروکش نمی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت برخی مقامات قرقیزستان از نگاه تحلیلگران سیاسی

بازداشت برخی مقامات قرقیزستان از نگاه تحلیلگران سیاسی