مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 خرداد 1400 ساعت 05:452021-06-03اقتصادي

زنان شناخت مثبتی به گردشگری دوچرخه سواری دارند


روابط جنسیتی حاکم در جامعه به افراد هویت بخشیده و میزان قدرت و مشارکت آن ها را در روند اجرای امور اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی مشخص می سازد.

- ایسنا/خراسان رضوی روابط جنسیتی حاکم در جامعه به افراد هویت بخشیده و میزان قدرت و مشارکت آن ها را در روند اجرای امور اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی مشخص می سازد.

براساس این پژوهش، در جوامع سنتی به نقش و جایگاه جنسیت توجه نمی شود درحالی که این مقوله در فرایند توسعه و برنامه ریزی گردشگری نقشی اساسی را ایفا می کند.

تمامی انواع گردشگری از جمله گردشگری دوچرخه سواری، بر میزان توزیع عادلانه قدرت، منابع مالی، مشارکت و حمایت قشرهای جامعه به خصوص زنان و جوانان نقش مؤثری دارد.

این پژوهش که توسط محققان در پژوهشی با عنوان مقایسه الگوی نگرشی مردان و زنان به برنامه ریزی و توسعه گردشگری پاک و ارزان دوچرخه سواری ساحلی انجام شده، نشان می دهد، توجه به جنسیت در امر برنامه ریزی از ابزارهای اصلی توسعه یافتگی در جهان کنونی است.

این پژوهش توسط مهدی رمضان زاده اسبویی دانشیار گروه جهانگردی دانشگاه مازندران و فرشته دوستی کارشناس ارشد برنامه ریزی و توسعه جهانگردی دانشگاه مازندران انجام شده و بیان می دارد، این موضوع چالش هایی را برای توسعه محصولات و مدیریت روابط بین گردشگران، جامعه میزبان و نیز بین گردشگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان شناخت مثبتی به گردشگری دوچرخه سواری دارند

زنان شناخت مثبتی به گردشگری دوچرخه سواری دارند