مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 خرداد 1400 ساعت 05:002021-06-03سياسي

صلح و دوستی با ملت تاجیکستان از سیاست های شفاف مقامات ایرانی است


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: صلح و دوستی میان مردم ایران و تاجیکستان، از سیاست های شفاف مقامات ایرانی است.

- ایسنا/فارس سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: صلح و دوستی میان مردم ایران و تاجیکستان، از سیاست های شفاف مقامات ایرانی است.

جمشید معینی پنج شنبه 13 خرداد در حاشیه در سفر وزیر تاجیکستان به ایران و استان فارس و بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید، گفت: دولتمردان ما به صورت مداوم خواستار برقرار بودن ارتباطات گوناگون با کشورهای دنیا به ویژه همسایگان هستند؛ چرا که در دوران فراز تاریخی، پیوندهای مشترک متعددی در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بین دو کشور حاکم بوده است.

او با اشاره به مصادیق پیوندهای فرهنگی مشترک ایران با تاجیکستان، بیان کرد: از ارتباطات عمیق فرهنگی دو ملت می توان به اشتراک زبان پارسی و همچنین مذهب و جشن های ایرانی نظیر نوروز و یلدا مثال زد که منابع ارزشمندی در توسعه فرهنگی و تولید ثروت ملی برای ما محسوب می شوند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به عصر جدید دیپلماسی فرهنگی در حوزه تمدنی، گفت: با نگاهی دیگرگون به ارتباطات فرهنگی امکان افزایش همکاری ها در زمینه های حفاظت و مرمت، رویدادهای آیینی، جشن های ملی و فراوانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صلح و دوستی با ملت تاجیکستان از سیاست های شفاف مقامات ایرانی است

صلح و دوستی با ملت تاجیکستان از سیاست های شفاف مقامات ایرانی است