مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 خرداد 1400 ساعت 01:452021-06-02سياسي

کارکنان دستگاه قضایی از موضع بالا به مراجعین ننگرند


قضات و کارکنان دستگاه قضایی باید به این یقین برسند که اربابان رجوع ولی نعمتان آنها و آنها خدمتگزار مردم هستند و به اصطلاح از موضع بالا به مراجعین ننگرند.

- حسین ساعتچی یزدی در گفت وگو با ایسنا، درباره ضرورت تکریم ارباب رجوع در مراجع قضایی، بیان کرد: اصولا تکریم و رعایت حرمت ارباب رجوع یکی از مظاهر و مصادیق حقوق شهروندی بوده و حقی است که شهروندان دارند و در مقابل اعمال آن و رعایت حرمت و کرامت انسانی تکلیفی بر عهده دستگاه ها، اعم از اداری و قضایی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی در فصول و اصول مختلف نیز بر آن تاکید دارد.

وی در ادامه یادآور شد: حقوق اداری در ماده 25 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386، مدیران و کارمندان دستگاه های اجرایی را مکلف نموده است که به عنوان خدمتگزار مردم موازین اخلاق اسلامی و اداری را بر مبنای منشور اخلاقی نسبت به ارباب رجوع رعایت نمایند.

همچنین مصوبه سال 1381 شورای عالی اداری به عنوان طرح تکریم ارباب رجوع در نظام اداری کارمندان اداری را مکلف به احترام به ارباب رجوع و جلب رضایت آنها نموده است و ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری را نیز می توان به نحوی از انحناء ضمانت اجرای رعایت مقررات یاد شده دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارکنان دستگاه قضایی از موضع بالا به مراجعین ننگرند

کارکنان دستگاه قضایی از موضع بالا به مراجعین ننگرند