مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 08:252021-06-02اقتصادي

یک تیر و دو نشان با کانال های خورشیدی


افزودن صفحات خورشیدی روی آبراه ها که اصطلاحا کانال های خورشیدی را پدید می آورد، می تواند به ایجاد تحول بزرگی در جهت پایداری انرژی و آب کمک کند و سالیانه 63 میلیارد گالن آب(238 میلیون متر مکعب) تنها در کالیفرنیا صرفه جویی کند.

- افزودن صفحات خورشیدی روی آبراه ها که اصطلاحا "کانال های خورشیدی" را پدید می آورد، می تواند به ایجاد تحول بزرگی در جهت پایداری انرژی و آب کمک کند و سالیانه 63 میلیارد گالن آب(238 میلیون متر مکعب) تنها در کالیفرنیا صرفه جویی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، گزارشی از مجله Popular Science توضیح می دهد که با وجود بیش از 6 هزار کیلومتر کانالی که آب را به سراسر ایالت کالیفرنیا منتقل می کنند، این ایالت امکان زیادی برای تعبیه زیرساخت های صفحات خورشیدی روی این کانال ها دارد.

بنابراین به نظر می رسد که اتصال صفحات خورشیدی بر روی این آبراه ها با استفاده از کابل های تعلیقی علاوه بر تولید انرژی، یک مزیت فوق العاده نیز برای کانال ها به منظور عدم تبخیر و هدررفت آب فراهم می کند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا مرسد (California Merced) و دانشگاه کالیفرنیا سانتا کروز (California Santa Cruz) با استفاده از شبیه سازی، توانایی اقتصادی ساخت شبکه ای از کانال های خورشیدی را در یکی از بزرگترین شبکه های آبی جهان که آب مورد نیاز بیش از 27 میلیون شهروند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک تیر و دو نشان با کانال های خورشیدی

یک تیر و دو نشان با کانال های خورشیدی