مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 08:052021-06-02سياسي

نیازمند تغییر ذهنیت در مورد روابط دانشگاهی با چین هستیم


رییس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه نیازمند یک تغییر ذهنیت در مورد چین و روابط دانشگاهی با چین هستیم، گفت:هر دانشگاه حداقل سالی 5 تا 10 فرصت مطالعاتی به چین اختصاص دهد.

- رییس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه نیازمند یک تغییر ذهنیت در مورد چین و روابط دانشگاهی با چین هستیم، گفت:هر دانشگاه حداقل سالی 5 تا 10 فرصت مطالعاتی به چین اختصاص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسین سلیمی در نشست تخصصی بررسی همکاری های علمی دانشگاهی، در برنامه راهبردی همکاری های ایران و چین که به صورت برخط برگزار شد، با بیان اینکه نظام جهانی مرکب از شبکه های جهانی است که در هم تنیده و فضای روابط جهانی را شکل می دهد، اظهار کرد: کشور چین یکی از بازیگران اصلی در ایجاد شبکه های نوین جهانی است، نه به عنوان یک کشور یا یک دولت، بلکه به عنوان یک فضای تمدنی و یک شبکه روابط جهانی مطرح است.

وی افزود: فناوری و ایجاد زنجیره ارزش، محور توسعه آینده چین است.

پس از انقلاب فرهنگی، چین شاهد یک چرخش از سیاست به اقتصاد در الگوی توسعه بود و امروز هم از اقتصاد به سوی فناوری چرخش پیدا کرده است.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: توسعه فناوری پیشرفته به خصوص در حوزه های هوش مصنوعی، استفاده از فناوری هسته ای در سوپر کامپیوتر و شبکه های جهانی ارزش محور جدید توسعه چین، جایگزین ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیازمند تغییر ذهنیت در مورد روابط دانشگاهی با چین هستیم

نیازمند تغییر ذهنیت در مورد روابط دانشگاهی با چین هستیم