مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 06:102021-06-02اقتصادي

دست بافته های ایرانی در بازار جهانی از محبوبیت بالایی برخوردارند


فرش در میان خانواده های ایرانی به عنوان هنر و یک صنعت جایگاه ویژه ای دارد و می توان هنر فرش بافی را اوج خلاقیت و هنر در میان اقوام یک سرزمین دانست، - ایسنا/خراسان رضوی فرش در میان خانواده های ایرانی به عنوان هنر و یک صنعت جایگاه ویژه ای دارد و می توان هنر فرش بافی را اوج خلاقیت و هنر در میان اقوام یک سرزمین دانست، نقوش فرش ایرانی و مفاهیمی که در طرح های بافته شده آن پنهان شده، از جمله مباحث تخصصی بوده که پرداختن به آن جالب توجه است.

عبدالله احراری، عضو انجمن علمی فرش ایران در گفت وگو با ایسنا در خصوص جایگاه برجسته فرش های چهارمحال بختیاری، اظهار کرد: استان چهارمحال وبختیاری یکی از قطب های تولید فرش است و یکی از بهترین فرش های کشور را در این منطقه می بینیم.

وی ادامه داد: فرش هایی که در این منطقه بافته می شوند دارای سبک های مختلفی هستند و یکی از بهترین فرش های این منطقه، فرش های بی بی باف نامیده می شود.

عضو انجمن فرش ایران گفت: دلیل نام گذاری فرش بی بی باف، این است که در این منطقه همسران خوانین را بی بی صدا می کنند که کار آن ها نظارت بر کیفیت این قالی های ارزشمند است.

احراری تصریح کرد: این قالی ها عمدتا بزرگ پارچه و در اندازه های 6 متر، 9 متر و 12 متر بافته می شوند که بسیار قابل توجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست بافته های ایرانی در بازار جهانی از محبوبیت بالایی برخوردارند

دست بافته های ایرانی در بازار جهانی از محبوبیت بالایی برخوردارند