مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 04:502021-06-02اقتصادي

خسارت 30 هزار میلیارد ریالی به کشور بر اثر هجوم شن های روان


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از انجام عملیات آبخیزداری در یک میلیون و 200 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی طی سال گذشته خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مسعود منصور در نشست رونمایی از پوستر جشنواره منابع طبیعی و رسانه که روز گذشته در سنندج برگزار شد، اظهارکرد: درحال حاضر در برخی عرصه های کشور از 10 تا 30 سانتیمتر در سال فرونشست زمین رخ می دهد و اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری باعث استحصال سالانه 311 میلیون متر مکعب آب و کاهش یک تا 2 تن فرسایش خاک می شود.

وی افزود: 13.

5 میلیون هکتار وسعت کانون های در معرض فرسایش بادی در کشور است و بر اثر هجوم شن های روان سالانه 30 هزار میلیارد ریال به زیرساخت های ریلی، جاده ای و کشاورزی و دیگر بخش ها خسارت وارد می شود.

منصور با اشاره به وجود 15 میلیون هکتار جنگل و 83 میلیون هکتار مرتع در کشور گفت: حدود 2 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن قرار دارد و سالانه 15.

6 تن در هکتار فرسایش خاک در کشور اتفاق می افتد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: 450 شهر و8650 روستای کشور در معرض خطر سیل قرار دارند.

منصور با بیان اینکه دمای هوا نیز در کشور طی 50 سال اخیر 2 درجه سانتیگراد افزایش پیدا کرده است، گفت: 409 دشت کشور از دشت های ممنوعه هستند که یکی از چالش هایی که کمتر در کشور مورد توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 30 هزار میلیارد ریالی به کشور بر اثر هجوم شن های روان

خسارت 30 هزار میلیارد ریالی به کشور بر اثر هجوم شن های روان