مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 13:352021-06-01اقتصادي

رونمایی از فناوری تنظیم گری و محیط آزمون در بورس


رونمایی از طرح فناوری تنظیم گری بازار سرمایه و محیط آزمون با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز دو طرح رونمایی از محیط آزمون تنظیم گری (سندباکس) بازار سرمایه و طرح مرکز تعالی اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال شریف با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی و رییس سازمان بورس در وزارت اقتصاد به بهره برداری رسید.

در این مراسم محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس گفت: دولت ها به جای داشتن نقش تصدی گری باید نقش تنظیم گری داشته باشند که این نقش تنظیم گری هم در یک محیط دیجیتال باید به واقعیت بپیوندد و این مفهوم در حال تحول است که بدون مشارکت با سایر سازمان ها تنظیم گری در بورس اتفاق نمی افتد.

  وی گفت: محیط های آزمون یا همان سندباکس یا جعبه شنی محیطی فراهم می کند که تنظیم گری به اهدافش برسد و مقررات گذاری صرفاً توسط سازمان بورس نباشد، بلکه این مقررات گذاری به مشارکت ذینفعان بازار سرمایه مانند نهادهای مالی و حتی سرمایه گذاران در بورس به مشارکت گذاشته شود و بازخورد آنها هم لحاظ شود.

دهقان دهنوی گفت: با اجرای تنظیم گری و محیط آزمون، شش ماه آینده باید گزارش بدهیم که محیط آزمون یا سندباکس بازار سرمایه چقدر موفق بوده و چقدر به اهداف نزدیک شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از فناوری تنظیم گری و محیط آزمون در بورس

رونمایی از فناوری تنظیم گری و محیط آزمون در بورس