مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 03:152021-05-31اقتصادي

آغاز برداشت گیلاس در خراسان شمالی


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به آغاز برداشت گیلاس در استان گفت: سطح کشت این محصول دراستان را 1431 هکتاراست که 1173 هکتار آن بارده بوده ومیزان تولید باغات بارده 7200 تن است.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به آغاز برداشت گیلاس در استان گفت: سطح کشت این محصول دراستان را 1431 هکتاراست که 1173 هکتار آن بارده بوده ومیزان تولید باغات بارده 7200 تن است.

محمدعلی شریکیان در این خصوص به ایسنا گفت: شهرستان های اسفراین و بجنورد بیشترین سطوح کشت و تولید این میوه نوبرانه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: دره بازخانه، دهستان بدرانلو، روستای ریین شهرستان بجنورد و روستای رویین و دهستان میلانلو اسفراین عمده ترین نقاط تولید گیلاس در استان هستند، اکثر روستاهای واقع در نقاط کوهستانی که دارای اراضی شیبدار با منبع آبی مطمئن است بسیار مستعد برای پرورش و تولید محصول گیلاس بوده و بهره برداران می توانند با مشاوره کارشناسان جهادکشاورزی نسبت به احداث باغات جدید اقدام کنند.

شریکیان ارقام مورد کاشت گیلاس در خراسان شمالی را شامل گیلاس تکدانه مشهد، گیلاس شیشه ای، گیلاس دم بلند فرانسه، دم کوتاه فرانسه با پایه های بذری عنوان کرد و افزود: برداشت گیلاس در استان بسته به نوع ارقام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت گیلاس در خراسان شمالی

آغاز برداشت گیلاس در خراسان شمالی