مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 02:502021-05-31پزشكي

ابداع روشی جدید برای کاهش رشد باکتری ها


محققان دانشگاه موناش استرالیا در مطالعه اخیرشان روشی را برای ایجاد سطوح مهندسی سه بعدی که رشد باکتری ها را کاهش می دهد، ابداع کرده اند.

- محققان دانشگاه "موناش" استرالیا در مطالعه اخیرشان روشی را برای ایجاد سطوح مهندسی سه بعدی که رشد باکتری ها را کاهش می دهد، ابداع کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدگجت، رویکرد آنها می تواند به کاهش میزان بروز عفونت های بیمارستانی مانند عفونت های دستگاه ادراری در بیماران دارای سوند ادراری منجر شود.

تقریباً 20 درصد بیماران در حین بستری شدن به سوند ادراری مجهز هستند و این به آن معنا است که تعداد زیادی از افراد از عفونت ادراری رنج می برند.

درمان چنین عفونت هایی ممکن است دشوار باشد به ویژه اگر باکتری دارای مقاومت به آنتی بیوتیک باشد.

مسئله دیگر تشکیل زیست لایه است که طی آن باکتری ها یک لایه لزج ضخیم را تشکیل می دهند که آنتی بیوتیک ها و سیستم ایمنی بدن نمی توانند به آن نفوذ کنند.

محققان در این مطالعه بررسی کردند که آیا می توانند از طریق تکنیک های مهندسی سه بعدی رشد میکروبی را در سطوح کاهش دهند یا خیر.

آنها امیدوار بودند که بتوانند ماده ای را برای استفاده در کاتترها/سوند و سایر سطوح پرخطر طراحی کنند که به کاهش احتمال ابتلا بیماران به عفونت بیمارستانی منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع روشی جدید برای کاهش رشد باکتری ها

ابداع روشی جدید برای کاهش رشد باکتری ها