مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 13:452021-05-31اقتصادي

کاهش 20 هزار هکتاری سطح زیرکشت گندم در استان اصفهان


مدیر زراعت جهاد کشاورزی اصفهان گفت: سال گذشته 60 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی داشتیم، اما سطح زیر کشت امسال 41 هزار و 300 هکتار است که 20 هزار هکتار نسبت به سال گذشته کاهش سطح زیر کشت داشتیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، پیمان فیروزنیا درباره شروع فصل برداشت گندم و خرید از کشاورزان اظهار داشت: خرید گندم تقریباً 10 روز است که در استان شروع شده و تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی اصفهان افزود: برداشت گندم ابتدا از مناطق گرم و خشک مانند کاشان، آران و بیدگل، نایین و خوروبیابانک شروع می شود و سپس در مناطق معتدل ادامه و در آخر مناطق سردسیر برداشت می شود.

وی گفت: قیمت هرکیلو گرم گندم 5 هزار تومان است و 43 مرکز خرید محصولات کشاورزی نیز برای این امر پیش بینی شده است.

فیروزنیا افزود: امسال سطح زیر کشت گندم استان با توجه به این که وضعیت منابع آبی اصفهان از محل رودخانه تامین میشد،نسبت به سال گذشته بشدت کاهش پیدا کرده است؛ سال گذشته 60 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی داشتیم، اما سطح زیر کشت امسال 41 هزار و 300 هکتار است که 20 هزار هکتار نسبت به سال گذشته کاهش سطح زیر کشت داشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 20 هزار هکتاری سطح زیرکشت گندم در استان اصفهان

کاهش 20 هزار هکتاری سطح زیرکشت گندم در استان اصفهان