مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 08:552021-05-31اجتماعي

زریوار؛ میزبان سالانه لک لک های سفید مهاجر


لک لک های سفید هرساله در بهار تا اوایل فصل پاییز برای زادآوری و لانه گزینی میهمان تالاب بین المللی زریوار در شهرستان مریوان می شوند.

- ایسنا/کردستان لک لک های سفید هرساله در بهار تا اوایل فصل پاییز برای زادآوری و لانه گزینی میهمان تالاب بین المللی زریوار در شهرستان مریوان می شوند.

هر ساله با آغاز فصل بهار، روستاهای اطراف دریاچه زریبار در شهرستان مریوان میزبان لک لک های سفید مهاجر است، لک لک سفید که در زبان کُردی به آن حاجی له ق له ق می گویند یکی از گونه های پرندگان با رفتاری اجتماعی است که تالاب زریبار و روستاهای اطراف آن یکی از زیستگاه های مهم این پرنده در منطقه است.

لک لک سفید با نام علمی Ciconia Ciconia پرنده ای با 102 سانتی متر طول است که در زمره بزرگترین پرندگان کنارآبزی است، نر و ماده این پرنده هم شکل هستند و جزو پرندگان زادآور تالاب زریبار است.

جنگل های بلوط در نزدیکی دریاچه زریبار اصلی ترین محل لانه سازی لک لک هاست، اهالی روستاهای حاشیه دریاچه زریبار معتقدند، لک لک های سفید نماد خوش اقبالی و صلح هستند به همین دلیل مردم روستاهای اطراف دریاچه برای این پرندگان لانه سازی می کنند و این به بخشی از فرهنگ مردم منطقه تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زریوار؛ میزبان سالانه لک لک های سفید مهاجر

زریوار؛ میزبان سالانه لک لک های سفید مهاجر