مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 06:402021-05-31پزشكي

آژیر قرمز برای خانم های قلیانی به صدا درآمد


مصرف مواد دخانی به ویژه قلیان در بین خانواده ها نگران کننده شده است و در این بین، خانم ها گوی سبقت را از آقایان ربوده اند.

- جی پلاس، با توجه به وضعیت نگران کننده گرایش افراد جوان به سمت مصرف قلیان، شعار و رویکرد هفته بدون دخانیات در سال 1400، توجه به مبارزه با مصرف قلیان است.

زیرا، بررسی ها و گزارش های میدانی نشان می دهد که گرایش خانوادگی به استعمال قلیان افزایش یافته و در این بین، خانم ها بیشتر از آقایان، طرفدار قلیان شده اند.

مهر نوشت؛ علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به افزایش مصرف قلیان در کشور، گفت: در 8 سال گذشته شاهد افزایش 40 درصدی مصرف قلیان در کشور هستیم.

وی از روند رو به افزایش مصرف قلیان در بین خانم ها ابراز نگرانی کرد و افزود: افزایش مصرف قلیان در بین خانم ها، یک زنگ خطر است.

رییسی نسبت به واردات تنباکوهای معطر و معسل هشدار داد و گفت: جای تأسف دارد که بر اساس مصوبه دیوان عدالت از سال 96 واردات تنباکوهای معطر و معسل به کشور ممنوع شده اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده و بر زمین مانده است.

در حالی که استفاده از قلیان مانند مصرف سیگار برای سلامتی مضر است، اما مصرف کنندگان قلیان درک کمتری از خطرات سلامت آن دارند و یا تحت تأثیر باورهای غلط و رایج در جامعه هستند که قلیان را بی ضرر می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آژیر قرمز برای خانم های قلیانی به صدا درآمد

آژیر قرمز برای خانم های قلیانی به صدا درآمد