مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 06:352021-05-31فرهنگي

قبرستان تاریخی ماموره در حصار سودجویان


مشاهده آثار تاریخی از جمله بناها، کاخ های به جا مانده از دوران پادشاهان، قبرستان های تاریخی، موزه ها، کلیساها و.

انسان را سوار بر ماشین زمان کرده و به گذشته می برد، - برخی از این آثار تاریخی مانند کلیساها، قبرستان های تاریخی ارامنه و آتشکده ها که عموما مربوط به سایر ادیان است و عموما این آثار تاریخی محبوبیت بالایی در بین دوستداران میراث فرهنگی دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برخی از این آثار تاریخی باوجود اینکه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند، اما این آثار به دلیل قرار گرفتن در روستاهای کوچک و احیانا دورافتاده مورد بی توجهی قرار گرفته اند، بسیاری از آن ها در گذر زمان به دست سودجویان تخریب شده اند و حال این آثار تاریخی مساعد نیست.

بخشی قابل توجهی از ارامنه ساکن در ترکیه در زمان شاه عباس صفوی به ایران مهاجرت کردند و بخشی از آن ها نیز در چهارمحال و بختیاری ساکن و روستاهای ارمنی نشین را در این استان احداث کردند، وجود قبرستان های تاریخی ارامنه در این استان گویای این موضوع است.

روستاهای ماموره(معموره فعلی) یکی از روستاهای ارامنه شین در بخش گندمان از توابع شهرستان بروجن بوده است، قبرستان تاریخی موجود در این روستا در فهرست آثار ملی در سالیان گذشته به ثبت رسید، متاسفانه در اثر بی توجهی به حفظ این قبرستان تاریخی در سالیان گذشته بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبرستان تاریخی ماموره در حصار سودجویان

قبرستان تاریخی ماموره در حصار سودجویان