مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 05:552021-05-31سياسي

عملیات اجرایی 45 سد بزرگ در کشور آغاز شده است


از ابتدای امسال تاکنون عملیات اجرایی تعداد 45 سد بزرگ در کشور آغاز شده است.

- ، رضا اردکانیان روز دوشنبه در مراسم افتتاح سدهای قیزقلعه سی خداآفرین و گردیان جلفا و شبکه پایاب سه هزار و 350 هکتاری یکانات شهرستان مرند، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از موفق ترین کشورهای جهان در توسعه مناسبات خود با همسایه هاست، افزود: در سال های پس از پیروز انقلاب اسلامی تعداد 55 سد در نوارهای مرزی مختلف در محدوده 12 استان با همکاری کشورهای همسایه ساخته شده و این نشانه آشکار و مهم دوستی ها و ارتباطات نزدیک ایران با همسایگان است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که در سال های قبل از انقلاب اسلامی تنها سد مرزی ارس در کشور وجود داشت که در سال 1350 با توافق دولت های وقت ایران و اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده بود؛ اینکه در 42 سال اخیر 55 سد در ایران ساخته شده، نشان از توانمندی های فنی و مهندسی کشور و نیز مراودات نزدیک با کشورهای همسایه دارد.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت همکاری های مشترک ایران با کشورهای همسایه در حوضه های آبریز، گفت: در این راستا طرح های سدسازی در مرزها از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است.

اردکانیان، اضافه کرد: ایران به لحاظ تنوع جبهه های آب مرزی از موقعیت کم نظیر و منحصر بفردی در منطقه و حتی جهان برخوردار است که باید از آن به بهترین شک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات اجرایی 45 سد بزرگ در کشور آغاز شده است

عملیات اجرایی 45 سد بزرگ در کشور آغاز شده است