مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 05:052021-05-31فرهنگي

اعجاز سرپنجه قلم بر تن سفال


نگاره های اسلیمی و ختایی لاجوردی و فیروزه ای بر تن ظروف سفالینه مینا، چنان با اعجاز سرپنجه و چرخش قلم هنرمندانه و پرواز پرنده احساساش با ذوق به هم تنیده ‎اند که گویی این هنر اصیل مسحور کننده و روح نواز مملو از نقش ها و رنگ ها با خیالت بازی می کنند.

- و آنگاه که سرانگشتانت را برای نوازش و لمس ظرافت این هنر اصیل بر تن ظروف میناکاری این هنرمند خوش سلیقه می بری، بته ‏جقه‏ ها و نقوش ریز و چشم نوازی که بر گستره آبی و نیلی جا خوش کرده ‎اند، بدون اغراق چشمانت را چنان شیفته خود می‎ کند که دمی دوست نداری از آن دیده برداری! گویی روح هنرمند در این هنر جاری است و حس زیبایی خواهانه ات را سیراب می کند.

این تلفیق هنر آتش و خاک همراه با رنگ های روحانی زلال، چون آب شفاف است، چون آینه نازک است و ظریف چون دل، ناب است و سره چون مشک و تو در این هنر اصیل چنان غرق یک حس خوب و عجیب می شوی که نگارگری صراحی سفال را ترجمانی از یک رباعی خیام و جام فیروزه ای را برگردانی از یک غزل حافظ رویا پردازی می کنی،آرزو داری قلم مو سرپنجه هنرمندانه اش بودی و در این اقلیم اسلیمی ها با چرخش قلم در دنیای میناکاری رنگ ها را معنا می کردی! علی علیخانی یکی از کارآفرینان هنرمند اسدآبادی است که به همراه همسر خود با راه اندازی کارگاه میناکاری در روستای بادخوره با این هنر اصیل ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعجاز سرپنجه قلم بر تن سفال

اعجاز سرپنجه قلم بر تن سفال