مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 03:152021-05-30اقتصادي

کمتر از 10 درصد بهترین کرک دنیا فرآوری می شود


مدیر جهادکشاورزی سربیشه بیان کرد: با وجود اینکه  شهرستان سربیشه یکی از قطب های تولید کرک کشور است، اما تنها کمتر از 10 درصد از این محصول ارزشمند در بخش مود شهرستان فرآوری و تبدیل به محصولاتی ارزشمند می شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر جهادکشاورزی سربیشه بیان کرد: با وجود اینکه  شهرستان سربیشه یکی از قطب های تولید کرک کشور است، اما تنها کمتر از 10 درصد از این محصول ارزشمند در بخش مود شهرستان فرآوری و تبدیل به محصولاتی ارزشمند می شود.

مریم جوادی بایگی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هدف اصلی از ایجاد مرکز اصلاح نژاد بز کرکی خراسان جنوبی ترویج و حفظ ذخایر ژنتیکی بز کرکی منطقه –رشد کمی و کیفی تولید کرک و تامین مواد اولیه صنایع و کارخانجات و فراهم کردن امکان توسعه پایدار بز کرکی منطقه و همچنین کاهش قطر الیاف کرک به کمتر از 17 میکرون، کاهش درصد مو در کرک و افزایش طول الیاف به بیش از 30 میلی متر، افزایش یکدستی رنگ و گسترش ژن های مطلوب و کاهش همخونی است.

وی افزود: یکی از پتانسیل های با ارزش منطقه وجود بز کرکی بومی جنوب خراسان است که مراکز و ایستگاه های اصلاح نژادی به عنوان هسته های بارز ژنتیکی هستند و باعث ایجاد بانک ژن و حفظ نژاد دام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمتر از 10 درصد بهترین کرک دنیا فرآوری می شود

کمتر از 10 درصد بهترین کرک دنیا فرآوری می شود