مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 02:102021-05-30اقتصادي

وزیر نیرو وارد آذربایجان شرقی شد


وزیر نیرو امروز دوشنبه در نهمین هفته از پویش «#هرهفته_الف_ب_ایران» به منظور افتتاح سه پروژه آبی و شرکت در جشن پنجاهمین سال بهره برداری مشترک از سد ارس وارد آذربایجان شرقی شد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر نیرو امروز دوشنبه در نهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به منظور افتتاح سه پروژه آبی و شرکت در جشن پنجاهمین سال بهره برداری مشترک از سد ارس وارد آذربایجان شرقی شد.

رضا اردکانیان در این سفر، دستور آبگیری دو سد قیزقلعه سی و گردیان و بهره برداری از 3360 هکتار از اراضی شبکه پایاب یکانات، به ارزش 940 میلیارد تومان را به صورت همزمان صادر خواهد کرد.

سد تنظیمی انحرافی قیزقلعه سی زیرمجموعه طرح بزرگ ملی خداآفرین به عنوان بزرگترین طرح آبی شمال غرب کشور با مخزنی به حجم 62 میلیون متر مکعب روی رودخانه مرزی ارس احداث شده است.

این سد از نوع خاکی با هسته ناتراوای رسی به منظور انحراف آب به کانال پایاب خداآفرین احداث شده و سالانه دو میلیارد مترمکعب آب را تنظیم می کند.

همچنین، دو نیروگاه 20 مگاواتی به منظور تولید انرژی برای دو کشور روی این سد احداث شده و بهره برداری از شبکه پایاب سد قیزقلعه سی، موجب آبیاری 74 هزار هکتار در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 85 هزار نفر در منطقه و شکوفایی اقتصادی در این دو استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر نیرو وارد آذربایجان شرقی شد

وزیر نیرو وارد آذربایجان شرقی شد