مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 18:552021-05-30اقتصادي

سد جره ، یک مخزن خالی در تنش آبی خوزستان


شرایط بارش برف و باران در پاییز و زمستان سال 99، باعث شده میزان ورودی آب به سدهای خوزستان کمتر از شرایط نرمال باشد و مخازن سدهای مهم خوزستان خالی تر از همیشه به چشم بیایند و با چالش های جدی در تامین آب پایین دست خود مواجه شوند.

- وضعیت آب موجود در مخازن سدهای خوزستان، این استان را با تنش آبی مواجه کرده است به شکلی که دو سد مهم کرخه و دز در خوزستان توان تامین آب مورد نیاز پایین دست خود را ندارند و حتی نمی توانند خروجی آب از سد را در حالت نرمال قرار دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تنش آبی در خوزستان و کاهش آورد سدهای استان، علاوه بر این دو سد بزرگ، به سایر سدهای خوزستان نیز رسیده و این سدها را دچار مشکلات جدی کرده است.

سد مخزنی جره در خوزستان و در 35 کیلومتری شمال شرقی رامهرمز یکی از این سدها است که تنش آبی باعث شده که مخزن آن خالی تر از همیشه باشد.

وضعیت به وجود آمده در سد جره، علاوه بر شرایط دشواری که در تامین آب شرب مورد نیاز مردم پایین دست این سد به وجود آورده، زنگ خطر جدی برای تامین آب مورد نیاز کشت های تابستانه کشاورزان است.

مدیر امور بهره برداری سد مخزنی جره در این خصوص گفت: باتوجه به شرایط خشکسالی، میزان خروجی سد جره در حال حاضر حدود یک مترمکعب بر ثانیه است که آن نیز به دلیل تامین حق آبه زیست محیطی و تامین آب شرب ایستگاه پایین دست سد اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد جره ، یک مخزن خالی در تنش آبی خوزستان

سد جره ، یک مخزن خالی در تنش آبی خوزستان