مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 16:352021-05-30پزشكي

روایتی از مهربانی 50 ساله یک ماما؛ زوج های جوان از فرزندآوری نترسند


در دوران خدمتم بارها اتفاق افتاد که مردم در نیمه های شب مراجعه می کردند که من برای انجام زایمان همسرشان ناچار بودم به اتفاق همسرم با پای پیاده یا با چهار پا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کوهبنان، رشته مامایی قدمتی به بلندای تاریخ دارد که با پیشرفت علم تغییراتی به خود دیده و این تغییرات موجب کاهش آمار مرگ و میر کودکان قبل و در هنگام تولد شده است.

از دهه پنجاه با استقرار پزشکان در کوهبنان کم کم در مراکز درمانی شاهد حضور ماماها بودیم و برای اولین بار در تاریخ کوهبنان نازنین عطارپور به عنوان نیروی رسمی و دانش آموخته در رشته مامایی استخدام و مشغول فعالیت شد.

البته با راه اندازی بیمارستان 32 تختخوابی در کوهبنان شاهد فعالیت بخش زایشگاه همراه با پزشک متخصص زنان و زایمان و اطفال و تجهیزات مدرن در کوهبنان هستیم که این مهم به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم خورده است.

بسیاری از کوهبنانی ها خود را مدیون زحمات و خدمات 50 ساله این بانوی بزرگوار می دانند، بانویی که طی پنجاه سال خدمت صادقانه در تولد بیش از چند هزار نوزاد نفش آفرین بوده است.

عطاپور فقط به شغل مامایی اکتفا نکرد بلکه در کنار پدر بزرگوارش که به شغل عطاری مشغول بود و موسس اولین داروخانه در کوهبنان و در حد یک پزشک مهارت داشت، با انواع داروهای گیاهی آشنا شد تا بتواند ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از مهربانی 50 ساله یک ماما؛ زوج های جوان از فرزندآوری نترسند

روایتی از مهربانی 50 ساله یک ماما؛ زوج های جوان از فرزندآوری نترسند