مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 15:302021-05-30سياسي

پای شاه اسماعیل صفوی چگونه به عتبات عراق باز شد؟


برخلاف تصور برخی که گمان می کنند حضور ایرانی ها در بازسازی و توسعه حرم های عتبات عالیات در عراق منحصر به دوره کنونی و سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، - برخلاف تصور برخی که گمان می کنند حضور ایرانی ها در بازسازی و توسعه حرم های عتبات عالیات در عراق منحصر به دوره کنونی و سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، به گواه تاریخ، قدمت این عرض ارادت به قرن ها پیش بازمی گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، هم اکنون آثار و ابنیه بسیاری از دوره آل بویه، دیلمیان، صفوی، افشاری و قاجار در اعتاب مقدس به جا مانده که میراثی ارزشمند از فرهنگ، هنر و معماری ایرانی اسلامی در آن سوی مرزهاست که باید در حفظ، مرمت و احیاء آن کوشید.

ستاد بازسازی عتبات عالیات که بیش از یک دهه از فعالیت آن می گذرد در این سال ها، پروژه های مختلفی را در زمینه بازسازی، مرمت و احیاء این آثار فاخر ایرانی و اسلامی در عتبات عالیات داشته است.

دکتر حسین ایزدی، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم درباره نقش تاریخی ایرانیان در ساخت ابنیه عتبات عالیات در دوره شاه اسماعیل صفوی در مقاله ای درباره نقش تاریخی ایرانیان در ساخت ابنیه عتبات عالیات چنین نوشته است: توجه به سفرهای زیارتی در بین شاهان صفوی، به ویژه شهر مشهد و سپس عتبات عالیات رایج ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای شاه اسماعیل صفوی چگونه به عتبات عراق باز شد؟

پای شاه اسماعیل صفوی چگونه به عتبات عراق باز شد؟