مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 11:002021-05-30سياسي

آیین نامه پیشنهادی «جلوگیری از آلودگی تالاب ها»به دولت ارائه شد


سازمان حفاظت محیط زیست متن پیشنهادی مربوط به اصلاح آیین نامه «جلوگیری از آلودگی غیرقابل جبران تالاب ها» را تدوین و پس از تصویب ، به هیئت دولت ارائه نمود.

- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، تالاب ها در زمره ارزشمندترین زیست بوم های کشور به شمار می روند، زیستگاه های حیاتی و متنوعی که نقش مهمی در بقای گونه های بیشمار گیاهی و جانوری وابسته به خود دارند.

عدم مدیریت صحیح تالاب ها ایجاد بحران های جدی نظیر پدیده ریزگردها، آلودگی هوا، کم آبی و برهم خوردن تعادل بوم شناختی را به همراه دارد.

همچنین تبدیل تالاب ها به سایر کاربری ها نظیر کشاورزی، حمل و نقل و زهکشی و خشکاندن آن ها برای توسعه اراضی زراعی، مسکونی و صنعتی بدون ارزیابی دقیق آثار از دلایل ایجاد این بحران هاست.

باتوجه به اینکه سطح وسیعی از ایران را مناطق بیابانی و نیمه بیابانی فراگرفته است، اکنون که کشور بیشتر با تغییرات اقلیمی و بحران آب روبرو است، اهمیت و کارکرد تالاب ها بیش از پیش نمایان شده است.

علاوه بر خشکسالی، بیشترین خسارات وارد بر تالاب های کشور عدم مدیریت مناسب آن ها است.

همچنین در موارد بسیاری فقدان اطلاعات پایه ای از جمله مواردی است که توانایی ما را از شناخت محیط زیست تالابی و مدیریت صحیح آن باز می دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه پیشنهادی «جلوگیری از آلودگی تالاب ها»به دولت ارائه شد

آیین نامه پیشنهادی «جلوگیری از آلودگی تالاب ها»به دولت ارائه شد