مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 10:052021-05-30اقتصادي

کاهش 50 درصدی میزان آتش سوزی درمراتع استان مرکزی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از کاهش 50 درصدی میزان آتش سوزی درمراتع استان طی یک سال اخیر خبر داد.

- عبدالحسین محمدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: آتش سوزی مراتع یکی از پدیده هایی است که هرساله خسارت های جبران ناپذیری به عرصه های طبیعی استان وارد می کند.

وی تصریح کرد: در تابستان به دلیل شدت گرما و گاها بی توجهی گردشگران شاهد افزایش میزان حریق در عرصه های طبیعی هستیم که خوشبختانه سال گذشته با اقدامات فرهنگ سازی صورت گرفته میزان حریق ها 50 درصد کاهش یافت و تلاش داریم در سال جاری نیز شاهد تحقق 50 درصد کاهش حریق ها باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی از طرح تهیه نقشه نقاط بحرانی مراتع استان خبر داد و افزود: متاسفانه بیش از 90 درصد آتش سوزی ها به دلیل خطای انسانی رخ می دهد که لازم است مردم در حفظ و حراست از عرصه های طبیعی به ویژه در هنگام سفر و گردش نهایت دقت را به عمل آورند.

محمدی با بیان اینکه به استناد ماده 45 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، آتش زدن نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت مأموران جنگلبانی ممنوع است در صورتی که در نتیجه بی مبالاتی، حریق ایجاد شود مرتکب به حبس تأدیبی و جزای نقدی محکوم خواهد شد،گفت: در حال حاضر منابع طبیعی استان تمام امکانات و نیروی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی میزان آتش سوزی درمراتع استان مرکزی

کاهش 50 درصدی میزان آتش سوزی درمراتع استان مرکزی