مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 08:502021-05-30فرهنگي

ثبت حوض انبار سه گنبدی تخته مایان در فهرست آثار ملی ایران


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: حوض انبار سه گنبدی تخته مایان در شهرستان بینالود به شماره 333307 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: حوض انبار سه گنبدی تخته مایان در شهرستان بینالود به شماره 333307 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر اظهار کرد: حوض انبار سه گنبدی تخته مایان در پشت ارتفاعات جنوبی شهر مشهد و 8 کیلومتری شرق روستای مایان پایین (سفلی) در شهرستان بینالود قرار دارد.

وی در مورد تاریخچه و وجه تسمیه اثر اضافه کرد: روستای مایان، روستایی از توابع بخش طرقبه شهرستان بینالود در استان خراسان رضوی ایران است که منبع درآمد اهالی روستا محصولات کشاورزی که بیشترحاصل از باغداری، میوه و همچنین کشاورزی به صورت دیم و میوه هایی شامل گیلاس، آلبالو، زردآلو، آلو، سیب، گردو و از محصولات عمده این روستا است؛ از این رو به دلیل قرارگیری این حوض انبار در دشت های دیمه زار نزدیک این روستا آن را به این نام می شناسند.

بنای حوض انبار سه گنبدی تخته یامان یادگار دوران صفویه محمود طغرایی، مسئول دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در خصوص مشخصات اثر، اظهار کرد: تخته مایان شام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت حوض انبار سه گنبدی تخته مایان در فهرست آثار ملی ایران

ثبت حوض انبار سه گنبدی تخته مایان در فهرست آثار ملی ایران