مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 06:352021-05-30اقتصادي

گیاهان دارویی، فرصتی برای توسعه اقتصادی و رفع بیکاری در مازندران


مازندران مهد گیاهان دارویی کشور است و در این بین شرق این استان از ظرفیت های بی مثال در تولید و پرورش گیاهان دارویی برخوردار است؛ ظرفیتی که با نگاه دقیق تر به آن و توجه به برخی مشکلات ریز و درشت تولیدکنندگان خرده و کلان می توان گامی به سمت توسعه اقتصادی در این مناطق برداشت.

- خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اقتصادیبهار که می شود، مناطق کوهستانی و حاشیه راه های جنگلی مازندران پر از گل هایی است که به رنگ های قرمز و بنفش درآمده اند، گل هایی که در گذشته های نه چندان دور  در کنار خاصیت دارویی به عنوان یک شغل برای کشاورزان منطقه کمک کار اقتصادشان شده است.

براساس آنچه توسط کارشناسان اعلام شده است؛ گیاه گل گاوزبان، گیاه دارویی آرام بخش و مناسب برای درمان تنگی نفس، تقویت حواس پنجگانه، درمان علائم سرماخوردگی است و خواص آنتی اکسیدانی دارد و از این گیاه به عنوان مکمل غذایی استفاده شده و به اعتقاد برخی از افراد جویدن برگ تازه آن برای درمان جوش های چرکی دهان مناسب است.

سالیان سال و شاید قرن هاست که مازندرانی ها گل گاوزبان را به عنوان گیاه خودرو و دارویی می شناسند و این گیاه به عنوان ظرفیتی بسیار باارزش در کنار گیاهان دارویی دیگر برای این استان است؛ گیاهی که همه ما در طول زندگی مان کم و بیش با آن سر و کار داشته و برای درمان دردی از آن اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهان دارویی، فرصتی برای توسعه اقتصادی و رفع بیکاری در مازندران

گیاهان دارویی، فرصتی برای توسعه اقتصادی و رفع بیکاری در مازندران