مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 05:352021-05-30اقتصادي

«حمایت از تولید» مهم ترین خواسته کشاورزان از رییس جمهور آینده


مهمترین خواسته کشاورزان و تولیدکنندگان از رییس جمهور آینده این است که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری از تولید داخلی حمایت کند.

- معین جاوید در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: بنده حدود 6 هزار مترمربع گلخانه به روش هیدروپونیک در حوزه شهرستان گنبدکاووس احداث کردم، در این روش به جای خاک از بسترهای دیگری برای رشد گیاه استفاده می شود.

وی با اشاره به مصرف کم آب در این نوع روش احداث گلخانه تصریح کرد: مصرف پایین آب و افزایش تناژ در واحد سطح، کاهش امراض، بیماری ها، آفات و افزایش کیفیت محصول از مزیت های این نوع کشت است.

کشاورز نمونه گلستانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این گلخانه هفت نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شدند و تناژ تولید گوجه فرنگی ما که از نوع گوجه فرنگی لوکس صادراتی بوده 30 کیلوگرم در مترمربع است و در صورت رفع مشکلات صادراتی مانند بازگشایی مرزها حدود 80 درصد محصولات به کشورهای همسایه صادر می شود.

معین جاوید کشاورز نمونه استان گلستان ارزآوری تولید گوجه فرنگی گلخانه ای با استانداردهای جهانی وی ادامه داد: محصول گوجه فرنگی گلخانه بنده به سطح استانداردهای جهانی مانند کشور اسپانیا رسیده که برای ارزآوری کشور نقش بسزایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«حمایت از تولید» مهم ترین خواسته کشاورزان از رییس جمهور آینده

«حمایت از تولید» مهم ترین خواسته کشاورزان از رییس جمهور آینده