مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 05:202021-05-30پزشكي

شهرستان زیرکوه بیمارستان ندارد/ فعالیت دو اورژانس هوایی در خراسان جنوبی


رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به زیر ساختهای نامطلوب شهرستان 42 هزار نفری زیرکوه گفت: احداث بیمارستان در این شهرستان ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه داد مردم رسید اما همچنان در شهرستان زیرکوه با کمبود مواجه هستیم.

محمد دهقانی فیروزآبادی گفت: تنها شهرستانی که ساختمان مناسبی برای بیمارستان نداریم، زیرکوه است که اکنون در درمانگاه و با سه نفر متخصص خدمات ارائه می شود و این شهرستان 42 هزار نفر جمعیت دارد که امیدواریم بیمارستان شهرستان مرزی زیرکوه در آینده نزدیک ساخته شود.

وی تصریح کرد: تعداد تخت های بیمارستانی فعال در استان از 755 تخت در سال 92 به بیش از هزار و 208 تخت در سال جاری رسیده و هنوز در حال افزایش است.

وی افزود: اولین بیمار کرونایی استان دوم اسفند 98 در بیمارستان بستری شد و 14 اسفند ماه آزمایشگاه ویروس شناسی استان را راه اندازی کردیم که با تأیید انستیتو پاستور نمونه گیری از 30 مورد آغاز شد و آبان پارسال تا 500 مورد به صورت تقریباً شبانه روزی افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: البته با شروع بیماری کووید 19 و در بهمن 98 که هشدارها در ارتباط با شیوع ویروس به بیش از 6 هزار و 382 نفر رسید که اگر زیرساخت های لازم از قبل فراهم نشده بود، با مشکلات جدی برای پذیرش بیماران روبه رو می شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان زیرکوه بیمارستان ندارد/ فعالیت دو اورژانس هوایی در خراسان جنوبی

شهرستان زیرکوه بیمارستان ندارد/ فعالیت دو اورژانس هوایی در خراسان جنوبی