مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 03:502021-05-30فرهنگي

هنرمندی که به پیشنهاد میلیون دلاری خارجی ها نه گفت!


پرویز تناولی در تمام سال های حضور پررنگش در عرصه هنر، همیشه به هنرهای عامیانه پایبند بوده و این علاقه را به شیوه های مختلفی نشان داده است.

اهدای مجموعه دست بافته های عشایری که بیش از 60 سال برای جمع آوری آن ها زحمت کشیده بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، پرویز تناولی، هنرمند پیشکسوتی که بیشتر در حوزه مجسمه سازی شهرت داخلی و خارجی دارد، در سال های حضورش در ایران، انواع فرش ها و گلیم های دست بافت عشایر ایرانی را جمع آوری و مجموعه ارزشمندی را به دست آورد؛ مجموعه ای که حالا یک هزار و 408 اثر آن به موزه نصیرالملکِ شیراز اهدا شده است و بخشی از آن یعنی هشت قطعه هم اکنون به صورت موقت در موزه ملی فرش ایران (تهران) به نمایش گذاشته شده است؛ هرچند که به دلیل شرایط کرونایی فعلا امکان بازدید حضوری از این مجموعه وجود ندارد.

این وقف فرهنگی پرویز تناولی از ابعاد بسیاری ارزشمند است، اما از آن جایی بسیار حائز اهمیت می شود که با توجه به تغییر شرایط زندگی عشایر، احتمالا بسیاری از این دست بافته ها ممکن است دیگر تولید نشوند.

در نتیجه راه اندازی این موزه و ارائه آثار می تواند به شناخت انواع سبک های دست بافته های عشایری و زنده نگه داشتن آنها کمک بسیاری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمندی که به پیشنهاد میلیون دلاری خارجی ها نه گفت!

هنرمندی که به پیشنهاد میلیون دلاری خارجی ها نه گفت!