مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 17:102021-05-29اقتصادي

واحد استحصال و تولید طلا در خوی به بهره برداری رسید


با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت واحد استحصال و تولید طلا با ظرفیت تولید سالانه 600 کیلو گرم طلا و نقره درخوی افتتاح شد.

- ، واحد تولید و استحصال طلا در 5 هزار متر مربع زیربنا و با 2 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در ناحیه صنعتی ایواوغلی خوی احداث شده است که با بهره برداری از آن سالانه 300 کیلوگرم طلا، 300 کیلو گرم نقره تولید می شود.

وزیر صمت در جریان بهره برداری از این طرح اظهار کرد: در استان دو معدن و واحد تولید طلا فعال است که واحد تولید زره شوران تکاب با یک میلیون تن تولید در سال امسال 20 درصد هم افزایش تولید خواهد داشت.

علیرضا رزم حسینی از ایجاد شهرک سنگ های تزنییی در شهرستان خوی خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت های بالای بخش و معادن سنگ های تزیینی در خوی با مشارکت بخش خصوصی و شرکت های دولتی در این شهرستان شهرک سنگ های تزیینی ایجاد می شود تا سنگ خام از استان خارج نشود.

وزیر صمت همچنین از شتاب بومی سازی بخش صنعت در کشور خبر داد و افزود: در یکسال گذشته به ارزش 3و نیم میلیارد یورو در بخش صنعت داخلی سازی و بومی سازی شده است و واحدها از کیفیت تولیدات داخلی بسیار راضی هستند وی تصریح کرد: در این مدت همچنین به ارزش 5 و نیم میلیارد یورو از واردات کالای غیر ضروری به بخش صنعت جلوگیری شده است که این روند ادامه پیدا خواهد کرد وزیر صنعت معدن و تجار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واحد استحصال و تولید طلا در خوی به بهره برداری رسید

واحد استحصال و تولید طلا در خوی به بهره برداری رسید