مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 16:102021-05-29حوادث

کشف 3 تابوت مومیایی و 60 قطعه اشیای عتیقه تقلبی در آذربایجان شرقی


فرمانده انتظامی مراغه (آذربایجان شرقی) به کشف سه تابوت مومیایی و 60 قطعه شیء تقلبی دوره هخامنشی و ساسانی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بر اساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی این اشیای تقلبی از روی آثار واقعی با یونولیت، گچ و پلی استر ساخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ توحید فارسی روز شنبه در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تهیه، نگهداری و فروش اشیای عتیقه تقلبی در یک واحد مسکونی در یکی از محله های قدیمی این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 11 این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با کار اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی این واحد مسکونی فاقد سکنه را شناسایی و پس از هماهنگی لازم و در بازرسی از این واحد تعداد سه تابوت مومیایی و 60 قطعه اشیای تقلبی کشف کردند.

سرهنگ فارسی اضافه کرد: سازندگان این اشیای عتیقه تقلبی، به این وسیله قصد کلاهبرداری از افراد ساده لوح را داشتند که در این رابطه پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری مجرمان ادامه دارد، بیان کرد: در کنار تابوت ها، انواع سردیس ها و تندیس های تقلبی که از روی نقش برجسته ها و لوح های تاریخی دوره هخامنشی و ساسانی ساخته شده بود، قرار داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 3 تابوت مومیایی و 60 قطعه اشیای عتیقه تقلبی در آذربایجان شرقی

کشف 3 تابوت مومیایی و 60 قطعه اشیای عتیقه تقلبی در آذربایجان شرقی