مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 14:352021-05-29ورزشي

اخلاق گرایی ورزش زورخانه ای، افتخار انحصاری برای ایرانیان است


هیچ ورزش دیگری نظیر ورزش زورخانه ای سراغ نداریم که تا این حد کار ورزشی با ارزشهای اخلاقی، مردانگی و فتوت پیوند داشته باشد و این یک افتخار انحصاری برای ما ایرانیان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله دژکام به مناسبت هفته فرهنگ و منش پهلوانی، با حضور ورزشکاران است و همه شهدای بزرگی که مردی و مردانگی را به ما انسان ها یاد دادند.

وی ادامه داد: مسیر فرهنگ پهلوانی از گذشته خیلی طولانی تاریخ و از حضرت ابراهیم خلیل شروع می شود و این حضرت بود که بنای مردانگی و فتوت را در عالم شروع کرد و به همه یاد داد که از آن روز تاکنون همه در مکتب مردانگی، شاگردی حضرت ابراهیم خلیل الرحمان را می کنند که جد پیغمبر ما و جد امیرالمومنین است و از این حیث امیرالمومنین که رییس همه جوانمردان است نسبت به جد خود حضرت ابراهیم با احترام یاد می کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه غیرت و فتوت حضرت ابراهیم در چند جهت بوده است، افزود: در حالات حضرت ابراهیم اولین مسئله شکستن بت بود، آن حضرت بت شکن است و مردانگی و فتوت با بت شکنی همراه است.

آیت الله دژکام با تصریح اینکه مادر همه بت ها، بت نفس است، گفت: اول باید روی خود و شکستن بت نفس خود کار کنیم و در ادامه به دیگران مردانگی یاد دهیم بنابراین کسی که زورش به خودش نرسد، ممکن است بازوی قوی داشته باشد و زورش ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخلاق گرایی ورزش زورخانه ای، افتخار انحصاری برای ایرانیان است

اخلاق گرایی ورزش زورخانه ای، افتخار انحصاری برای ایرانیان است