مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 11:302021-05-29پزشكي

اثربخشی روشی برای درمان مشکلات بلع بیماری پارکینسون


یک دانشجوی دکترای تخصصی گفتاردرمانی در پژوهشی که برای نخستین بار در جهان انجام شده با استفاده از شیوه نامه جدید به بررسی اثربخشی ترکیبی تحریک الکتریکی (tDCS) و درمان رایج بلع بر بهبود اختلال بلع بیماران مبتلا به پارکینسون پرداخت.

- یک دانشجوی دکترای تخصصی گفتاردرمانی در پژوهشی که برای نخستین بار در جهان انجام شده با استفاده از شیوه نامه جدید به بررسی اثربخشی ترکیبی تحریک الکتریکی (tDCS) و درمان رایج بلع بر بهبود اختلال بلع بیماران مبتلا به پارکینسون پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر دشتله یی، دانشجوی دکترای تخصصی گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با راهنمایی دکتر احمدرضا خاتون آبادی، در یک پژوهش که برای اولین بار در جهان و با استفاده از پروتکلی جدید در بیماران مبتلا به پارکینسون طراحی و انجام شد، به بررسی اثربخشی درمان ترکیبی تحریک الکتریکی (tDCS) و درمان رایج بلع بر بهبود اختلال بلع بیماران مبتلا به پارکینسون پرداخت.

دشتله یی در توضیح ضرورت انجام این پژوهش با اشاره به شیوع یک درصدی این بیماری در افراد بالای 60 سال و با توجه به افزایش جمعیت سالمندان در کشور طی سال های آتی و متعاقباً افزایش مبتلایان به این بیماری افزود: یکی از مشکلات شایع در بیماران پارکینسون، اختلال بلع است که حدوداً در بیش از 80 درصد از این بیماران در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثربخشی روشی برای درمان مشکلات بلع بیماری پارکینسون

اثربخشی روشی برای درمان مشکلات بلع بیماری پارکینسون