مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 11:252021-05-29پزشكي

این بیماری کودکان را جدی بگیرید!


اوتیسم یک اختلال عصبی -رشدی است که در 3 سال اول زندگی کودک خود را نشان می دهد و چون علت مشخصی ندارد، درمان مشخصی نیز ندارد به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، سحرانه جوادی آسایش، روانشناس کودکان استثنایی درباره بیماری اوتیسم بیان داشت: اوتیسم یک اختلال عصبی -رشدی است که در 3 سال اول زندگی کودک خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در خصوص ارتباط و تعامل کودک دچار مشکلاتی می شود و رفتارهای کلیشه ای یا رفتارهایی از خود نشان می دهد که با کودکانی که رشد نرمال دارند، متفاوت است.

این روانشناس کودکان استثنایی افزود:این کودکان اگر در همان 3 سال اول زندگی شناسایی شوند و بلافاصله مداخلات توانبخشی صورت گیرد، شدت اختلال کمتر خواهد بود.

جوادی اضافه کرد: اما اگر منتظر باشند که این کودک سالم بوده و خود بخود خوب می شود و هیچ اقدامی نکنند، متاسفانه روز به روز طیف بیماری به سمت شدیدتر حرکت می کند.

این روانشناس کودکان استثنایی درباره علائم این بیماری،گفت:بیشتر کودکان اوتیسمی تعاملات ضعیفی دارند؛مثلا وقتی صدایشان می کنید توجه نکرده و ارتباط چشمی برقرار نمی کنند و نمی توانند به اندازه کودکی که رشد نرمالی دارد واضح صحبت کنند و بتوانند یک گفت وگویی را تا پایان انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری کودکان را جدی بگیرید!

این بیماری کودکان را جدی بگیرید!