مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 09:552021-05-29اقتصادي

کاهش 40 درصدی مصرف انرژی با پنل های خورشیدی


پژوهشگران یکی از شرکت های مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد با ارائه طرح های تحقیقاتی متفاوت درخصوص نقش نیروگاه های خورشیدی در ادارات و سازمان های دولتی منجربه کاهش مصرف انرژی به میزان 40درصد در ساعات پیک در ماه های گرم سال شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارشناسان و تیم فنی این شرکت با حضور در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد و با بهره گیری از استانداردهای روزِ جهانی و ملی، فناوری های دوستدار محیط زیست و کاهش هزینه ها در کنارِ بازدهی بالا موفق به ارائه طرح های تحقیقاتی متفاوتی درخصوص نقش نیروگاه های خورشیدی در ادارات و سازمان های دولتی شدند که این امر منجر به کاهش مصرف انرژی به میزان 40 درصد در ساعات پیک در ماه های گرم سال شده است.

علیرضا داد، مدیرعامل این شرکت هدف اصلی این شرکت را احداث نیروگاه های خورشیدی بر روی سقف سوله های کارخانجات صنعتی عنوان و اظهار کرد: واحدهای صنعتی در حدود 30 درصد برق کشور را مصرف می کنند و پتانسیل احداث 1200 مگاوات نیروگاه خورشیدی بر روی سقف سوله های صنعتی وجود دارد.

عضو هیئت موسس و مدیر کارگروه نیروگاه های خورشیدی درشهرک های صنعتی کشور خاطرنشان کرد: در صورت بالفعل شدن این پتانسیل کمک شایانی به وزارت نیرو در تامین برق کشور و پیک زدایی به خصوص در ماه های گرم می شود و همچنین منبع درآمد جدید و مط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 درصدی مصرف انرژی با پنل های خورشیدی

کاهش 40 درصدی مصرف انرژی با پنل های خورشیدی