مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 07:552021-05-29اقتصادي

محرک رشد قارچ خوراکی به تولید انبوه می رسد


محصول «محرک رشد قارچ خوراکی» تولید شده در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی که باعث افزایش 10 درصدی راندمان تولید محصول می شود امسال به تولید انبوه می رسد.

- به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، شهناز شاهی مدیر تولید یکی از شرکت های فعال در تولید بذر و پرورش قارچ خوراکی اظهار داشت: لیسانس غیر انحصاری تکثیر سویه میکروبی و تهیه فرمولاسیون محرک رشد قارچ خوراکی با استفاده از این سویه، سال گذشته طی قراردادی که با پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی داشتیم به این مجموعه واگذار شد که طی ماه های اخیر با تولید و بهینه سازی این محصول نسبت به بررسی عملی این مکمل در بستر پرورش قارچ اقدام کردیم.

با مصرف این محصول طی سه دوره آزمایشی شاهد افزایش 10 درصدی کمیت و کیفیت قارچ تولیدی بودیم.

وی با اعلام اینکه با آغاز تولید انبوه این محصول محرک رشد از سال جاری، واحدهای پرورش قارچ خوراکی می توانند با استفاده از آن با هزینه ای کاملاً مقرون به صرفه، میزان و کیفیت قارچ تولیدی خود را افزایش دهند خاطرنشان کرد: این محصول که بر پایه باکتری های بومی و با فرمولاسیونی نوآورانه ساخته شده فاقد نمونه مشابه داخلی و خارجی است.

مهندس فلاح که به سفارش شرکت تولیدکننده طی مدت چهار ماه، کارایی این محصول محرک رشد را بررسی کرده است نیز گفت: عملکرد این محصول طی دو مرحله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرک رشد قارچ خوراکی به تولید انبوه می رسد

محرک رشد قارچ خوراکی به تولید انبوه می رسد