مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 06:552021-05-29اقتصادي

بازدید وزیر صمت از منطقه آزاد و پایانه مرزی بازرگان


وزیر صمت به منظور روان سازی و تسهیل در تردد و ترانزیت، از ظرفیت های مرزی منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و پایانه مرزی بازرگان به عنوان بزرگترین پایانه مرزی کشور بازدید کرد.

- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در حاشیه این بازدید، در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه،  اظهار داشت: متوسط تردد روزانه کامیون از مرز بازرگان 749 دستگاه است و در این مدت هشت هزار و 200 دستگاه کامیون از کشور خارج شده و 24 هزار و 188 دستگاه نیز وارد شده است.

غلامرضا بابایی افزود: طی سال گذشته به علت شیوع کرونا و بسته بودن مرز، تعداد تردد کامیون در ماه های ابتدایی سال به شدت کاهش یافته بود که قابل مقایسه با آمار امسال نیست.

وی با بیان اینکه عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی نیز انواع ماشین آلات صنعتی، MDF، موز، رنگ، لوازم و قطعات یدکی است.

بابایی عنوان کرد: مرز بازرگان پایلوت مدیریت یکپارچه پایانه های مرزی کشور شده و اقدامات لازم برای  انتقال درب صادرات از صفر مرزی بازرگان به محوطه سالن تجاری با هزینه ای بالغ بر 70 میلیارد ریال و اقداماتی نظیر بهسازی و مرمت اساسی ابنیه، تاسیسات برقی و مکانیکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید وزیر صمت از منطقه آزاد و پایانه مرزی بازرگان

بازدید وزیر صمت از منطقه آزاد و پایانه مرزی بازرگان