مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 06:552021-05-29پزشكي

خطرات اضافه وزن را جدی بگیرید/ بیماری های افراد چاق


استاد بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیحاتی درباره موضوع چاقی و بیماری های مختلف به ویژه بیماری های گوارشی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسن سعادت نیا در هفته سلامت گوارش درباره تأثیر چاقی در بروز بیماری های گوارش و کبد این ساعت داشت: متأسفانه چاقی در چند دهه اخیر در همه کشورها از جمله ایران شایع شده و حتی کودکان و نوجوانان نیز امروزهای درگیر این معضل هستند.

وی افزود: چاقی تقریباً تمام ارگان های بدن را درگیر می کند و این یک بیماری چند ارگانی محسوب می شود به طوری که افراد چاق علاوه بر اینکه ریسک ابتلاء به دیابت نوع 2 و افزایش چربی خون در آنها بیشتر است، عوارض قلبی و عروقی گسترده و ابتلاء به کبد چرب نیز میان آنها بسیار شایع است.

این استاد بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد چاق در اثر افزایش فشار داخل شکمی بیشتر مبتلا به رفلاکس می شوند همچنین احتمال بروز سرطان های دستگاه گوارش از جمله سرطان کولون و ابتلاء به پولیپ در آنها بیشتر است.

دکتر سعادت نیا با اشاره به اینکه پیشگیری از این مسئله از طریق آموزش به شهروندان بسیار حائز اهمیت است، گفت: افراد باید از کودکی در مورد کنترل وزن و نحوه سبک زندگی سالم و تحرک اطلاعات زیادی داشته باشند و کسب کنند در حال حاضر 90 درصد و رفت و آمدها و تردده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات اضافه وزن را جدی بگیرید/ بیماری های افراد چاق

خطرات اضافه وزن را جدی بگیرید/ بیماری های افراد چاق