مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 06:452021-05-29اقتصادي

تأمین آب زاهدان از دشت تهلاب ضرورتی انکارناپذیر


مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط زاهدان، استفاده از منابع دشت های اطراف از جمله تهلاب در مجاورت مرز پاکستان به عنوان تنها منابع غنی آب برای زاهدان در شرایط فعلی است که می تواند در کاهش این بحران کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان به نقل ز روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان علیرضا قاسمی ، اظهار کرد: تامین آب پایدار، به یکی از اصلی ترین دغدغه ها در کشور تبدیل شده است، چرا که طی سال های گذشته با کاهش منابع آبی زیرزمینی مواجه شده و شاهد خشکسالی و بحران آب بوده ایم، اما همچنان خشکسالی با توجه به کاهش میزان بارش تداوم دارد.

 مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: هرچند وضعیت منابع آبی به دلیل کاهش نزولات آسمانی و برداشت های بی رویه در اغلب نقاط جمعیتی کشور خوب نیست، اما شرایط جنوب شرق کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی این خطه به مراتب بحرانی تر بوده، به طوری که 48 درصد برداشت های آب برای شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان وابسته به منابع زیرزمینی است و این مسئله بیش از 18 شهر استان را با تنش آبی مواجه می کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر 38 درصد برداشت های آب در سیستان و بلوچستان وابسته به آب های سطحی است که عمده آن به هیرمند و آب های مرزی بر می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین آب زاهدان از دشت تهلاب ضرورتی انکارناپذیر

تأمین آب زاهدان از دشت تهلاب ضرورتی انکارناپذیر