مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 05:452021-05-29پزشكي

پیشنهادات یک دکتر در خصوص بهترین زمان مصرف ویتامین ها


داشتن یک برنامه غذایی کامل و صحیح تنها درصدی از نیازهای تغذیه ای روزانه تأمین می شود و از طرفی در شرایطی همچون رژیم های سخت، کم اشتهایی، اصلاح نیازهای تغذیه ای، - مصرف مولتی ویتامین ها ضرورت پیدا می کند.

دکتر احمد محمدیاری در گفت و گو با ایسنا گفت: ویتامین ها و مواد معدنی به طور کلی باعث ارتقای سطح سلامت در بدن می شوند و در مصرف آن ها نباید زیاده روی کنیم و باید قبل از مصرف آنها حتما با پزشک معالج یا دکتر داروساز مشورت کنیم تا مقدار مصرفی آن ها را مشخص کنند.

وی افزود: قرص بی کمپلکس که شامل خانواده ویتامین B است، چون انرژی در دسترس بدن را تامین می کند و سطح انرژی را بالا می برد بهتر است که قبل از خوردن صبحانه مصرف شود ولی مصرف بیش از حد و خودسرانه ویتامین B6 باعث آسیب به سیستم عصبی می شود.

این دکتر داروساز، عنوان کرد: ویتامین های محلول در چربی بهتر است بعد از ناهار مصرف شوند چون چربی موجود در غذا به جذب آن ها کمک می کند.

این دکترای داروسازی عنوان کرد: مولتی ویتامین ها که شامل ویتامین های محلول در آب و چربی و مواد معدنی هستند بهتر است که بعد از خوردن صبحانه مصرف شوند و قرص آهن باید با معده خالی و دوساعت بعد از صرف ناهار استفاده شود و مصرف آن همراه با ویتامینC خیلی بهتر است چون باعث جذب بیشتر آهن می شود، اما در صورتی که فرد دچار مشکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهادات یک دکتر در خصوص بهترین زمان مصرف ویتامین ها

پیشنهادات یک دکتر در خصوص بهترین زمان مصرف ویتامین ها