مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 05:302021-05-29بين الملل

بحث وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو بر سر بازدارندگی و مسائل دیگر


دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا اظهار کرد، لوید آستین، وزیر دفاع این کشور در گفتگویی تلفنی با دبیرکل ائتلاف ناتو با او درخصوص طیفی از مسائل از جمله بازدارندگی مربوط به این ائتلاف و وضعیت قوای دفاعی آن و همچنین مساله خروج آمریکا از افغانستان به بحث پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای درباره این گفتگو اظهار کرد: آستین، وزیر دفاع آمریکا بر اهمیت حفظ یک بازدارندگی معتبر از سوی ناتو و وضعیت قوای دفاعی آن، سرمایه گذاری در قابلیتهای دفاعی، و بهبود آمادگی این ائتلاف برای جنگ و پیروزی در صورت شکست خوردن بازدارندگی تمرکز کرد.

همچنین آنها به بحث درباره عقبگرد در افغانستان و ماموریت ناتو در عراق پرداختند.

همچنین این دو مقام درباره طرح پیشنهادی ناتو 2030 که هدفش حفظ قدرت سیاسی و نظامی این ائتلاف در ضمن بخشیدن یک دیدگاه جهانی تر به آن و همچنین بازدید ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو از ناو هواپیمابر انگلیسی ملکه الیزابت که در جریانش او شاهد همکاری مشترک کشورهای همپیمان در ناتو در چارچوب رزمایش نظامی مدافع پایدار 21 بود، بحث کردند.

بر اساس بیانیه کربی، قرار است وزرای دفاع اعضای ناتو در تاریخ اول ژوئن و سران اعضای این ائتلاف در تاریخ 14 ژوئن با یکدیگر دیدار دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحث وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو بر سر بازدارندگی و مسائل دیگر

بحث وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو بر سر بازدارندگی و مسائل دیگر