مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 03:002021-05-28پزشكي

راهکاری برای کاهش استرس کودکان زلزله زده


پژوهشگران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با انجام یک مطالعه تاثیر نمایش درمانی را بر اختلال استرس پس از سانحه کودکان زلزله زده منطقه ثلاث باباجانی استان کرمانشاه بررسی کردند.

- پژوهشگران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با انجام یک مطالعه تاثیر نمایش درمانی را بر اختلال استرس پس از سانحه کودکان زلزله زده منطقه ثلاث باباجانی استان کرمانشاه بررسی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اختلال استرس پس از سانحه؛ مجموعه ای از نشانه های رفتاری، شناختی و هیجانی است که در پی مواجهه مکرر و شدید با یک یا چند رویداد آسیب زا و در حوادثی مثل جنگ، زلزله، سیل، تصادف، سوءاستفاده جنسی و .

به وجود می آید و بیشتر از یک ماه ادامه می یابد.

این اختلال با علائم فراوانی مثل یادآوری مکرر رویداد آسیب زا، رفتارهای اجتنابی، اختلال خواب، کابوس و مشکلات تمرکز همراه است و ناشی از مصرف مواد و بیماری جسمی نیست.

بچه های مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه حساسیت بیش از حدی نسبت به خطرات محیطی دارند و مشکلات خواب در آن ها شایع است که به صورت مشکل در خواب رفتن یا بیدار شدن مکرر در طول شب نمود پیدا می کند.

بسیاری از کودکان نسبت به قبل تحریک پذیرتر می شوند و مشکلاتی را در تمرکز و توجه به ویژه در انجام تکالیف مدرسه گزارش می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکاری برای کاهش استرس کودکان زلزله زده

راهکاری برای کاهش استرس کودکان زلزله زده