مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1400 ساعت 19:002021-05-28پزشكي

کرونا در داستان چه تاثیری می گذارد؟


شهریار عباسی از تاثیر کرونا بر ادبیات داستانی می گوید و در عین حال معتقد است کرونا مانند برخی بحران ها در داستان نویسی موج ایجاد نمی کند.

- شهریار عباسی از تاثیر کرونا بر ادبیات داستانی می گوید و در عین حال معتقد است کرونا مانند برخی بحران ها در داستان نویسی موج ایجاد نمی کند.

این داستان نویس در گفت وگو با ایسنا درباره مواجهه ادبیات با بحران هایی از جمله جنگ، بلایای طبیعی و بیماری های همه گیر از جمله کرونا اظهار کرد: ادبیات داستانی درواقع بازآفرینی تجربه زیسته انسان ها به شکلی هنرمندانه و با یک نگاه خاص است.

بنابراین آن چه در زندگی شخصی و اجتماعی ما پیش می آید، انعکاس مستقیم و غیرمستقیمی در ادبیات و هنر دارد.

یک هنرمند در فضایی زیست می کند و زمانی که کار هنری و ادبی انجام می دهد، تجربه زیسته خود را در قالب هنرش، شعر، داستان، نقاشی و موسیقی بازآفرینی می کند.

زمانی که اتفاق هایی نظیر جنگ، سیل، زلزله و بیماری همه گیر پیش می آید، قطعا بر روابط انسانی و اجتماعی انسان ها تاثیر می گذارد و به هر حال نمودی در هنرها خواهد داشت.

او درباره این که برخی می گویند بعد از این که انسان ها سال های سختی پشت سر می گذارند، به شکوفایی می رسند و شاهکارهایی هم خلق می شود، و آیا ممکن است بعد از کرونا هم این اتفاق در ادبیات بیفتد، گفت: من نامش را می گذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا در داستان چه تاثیری می گذارد؟

کرونا در داستان چه تاثیری می گذارد؟