مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1400 ساعت 03:402021-05-28بين الملل

اعتراف بانک سوییسی به پول شویی برای فیفا


یک بانک معتبر سوییسی به پول شویی برای فیفا اعتراف کرد.

- یک بانک معتبر سوییسی به "پول شویی" برای فیفا اعتراف کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تایمز، مقامات آمریکایی اعلام کردند بانک جولیوس بائر سوییس اعتراف کرد که در پولشویی 36 میلیون دلاری در رسوایی FIFAgate بر سر حق پخش تلویزیونی شرکت کرده است.

این بانک در دادگاه فدرال اعتراف کرد کهاز طریق ایالات متحده به مقامات فدراسیون های فیفا و فوتبال در آمریکا توطئه کرده است.

ویلیام اف سویینی جونیور دستیار مدیر مسئول اف بی آی در بیانیه ای گفت: رفتار آنها معادل گرفتن کارت قرمز است و پولی که اینک بانک به دولت آمریکا بدهکار است بیش از دو برابر مبلغ خواهد بود.

این آخرین رسوایی از سلسله فسادهای گسترده فیفا بود که باعث شد سپ بلاتر رییس سابق این نهاد را مجبور به کناره گیری از قدرت در سال 2015 کند.

جولیوس بائر این عمل ناشایست را پذیرفت و با مقامات آمریکایی قرارداد پیگرد قانونی بازپرداخت این پول را در مدت سه سال منعقد کرد.

در بیانیه مقامات آمریکایی آمده است که به عنوان بخشی از این توافق نامه، بانک موافقت کرده است که بیش از 79 میلیون دلار جریمه را بپردازد.

خورخه لوییس آرزواگا که در دفاتر بانک مونته ویدئو، اروگوئه و زوریخ سوییس کار می کرد، در ژوئن 2017 به دلیل نقش خود در این معامله، اعتراف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراف بانک سوییسی به پول شویی برای فیفا

اعتراف بانک سوییسی به پول شویی برای فیفا